AdBlue – co się stanie, jeśli się skończy

Wielu kierowcom konieczność uzupełniania płynu AdBlue jeszcze nie weszła w nawyk. Trzeba zaznaczyć, że podczas szybkiej jazdy tego płynu może znacznie bardziej ubywać niż podczas spokojnej jazdy po mieście. A czym grozi wyjeżdżenie płynu AdBlue do końca? Wyjaśniamy!

To, co się stanie, jak w aucie skończy nam się AdBlue?

Otóż teoretycznie AdBlue nie jest niezbędny do pracy silnika, ale sterowniki są tak skonfigurowane, by bez tego płynu nie dało się jeździć. Każde auto mające katalizator SCR z dużym wyprzedzeniem ostrzega o konieczności uzupełnienia płynu AdBlue. Niestety elektronika może nie zauważyć niewielkiej dolewki płynu i nie powstrzyma to przed zablokowaniem rozruchu silnika.

Nowe samochody wyposażone są w zbiorniki mieszczące nawet kilkadziesiąt litrów AdBlue. Na ile kilometrów wystarcza taki zbiornik? Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, jak szybko jeździmy  oraz jak skalibrowany został system. Na poczatku wyświetla się zasięg możliwy do pokonania przy danym zapasie AdBue. Z czasem im mniej kilometrów zostanie, tym ostrzeżenia staja się bardziej widoczne i dosadne. Zapewniamy – nie warto ich ignorować! Auto może przejść w tryb awaryjny, który pozwala na poruszanie się z ograniczoną prędkością, nawet do 50 km/h.

Warto zatem pamiętać o uzupełnianiu AdBlue, bo można dalej po prostu nie pojechać…

Jeśli w aucie skończy się płyn AdBlue, to co prawda w czasie jazdy silnik nie przestanie pracować, ale gdy go zgasimy, to niestety nie uda się go ponownie uruchomić bez dolania AdBlue i zresetowania układu.

Warto również pamiętać, że w przypadku aut eksploatowanych głównie w mieście i przy średnich prędkościach, wskaźnik zasięgu na danym zapasie płynu może pokazywać bardzo optymistyczne zasięgi – oczywiście do czasu, aż nie wjedziemy na autostradę i nie wciśniemy porządnie gazu. W takiej sytuacji z kilku tysięcy kilometrów zasięgu może nam wyskoczyć próg ostrzegawczy.

Warto również pamiętać by nie dochodziło do pomyłek podczas dolewania płynu AdBlue, ponieważ nawet niewielka ilość płynu dolana do zbiornika paliwa może uszkodzić aparaturę wtryskową. Pomyłka w drugą stronę również prowadzi do poważnych awarii. System jest bardzo wrażliwy i nawet jeśli wlejemy AdBlue z bańki, w której kiedyś był olej napędowy, również grożą nam problemy.

I najważniejsze – AdBlue uzupełniamy przy wyłączonym silniku.

 

Popularne tagi:  adblue cena hurtowa , adblue hurt , adblue Tomaszów Mazowiecki ,
adblue 1000l cena , adblue cena